måndag 23 februari 2015

Corgi ICON - Mary Goodnight

En av de fokusområden som jag har just nu inom mitt samlande, är som ni säkert vet de underbara figurerna i ICON-serien från Corgi. Tänkte slänga upp ett inlägg om den figuren jag köpte efter Zukovsky. Denna gång blev det Mary Goodnight som gestaltades av Britt Ekland i filmen "Mannen med den gyllene pistolen" år 1974.  Mary Goodnight blev den 8:e figuren i min samling. Den har sedan dess växt ytterligare, men det är en annan historia! ;)

Figuren kom i sin originalbox med originalemballage. Figuren är enligt säljaren aldrig uppackad utan enbart förvarad på en lagerhylla. Och jag tror att det stämmer för kvalitén är faktiskt riktigt fin både på figuren och på förpackningen. Figuren ser inte ut att ha en enda skråma, den är i toppskick. Kartongen är i extremt bra skick även den.

Inköpt
Även denna gång är det eBay som är inköpsplatsen. Resultatet även denna gång var bra och figuren var packad mycket bra. Jag betalade denna gång 230 kr för figuren, plus 55 kr i frakt, vilket blir totalt 285 kr. Ett lagom pris tycker jag. Allt under 300 kr måste jag nog säga är bra. Som jag har sagt förut så ligger riktpriset på dessa figurer på mellan 200 kr och 800 kr per styck. Med vissa undantag. Men det jag har märkt det sista året är att priserna har stigit och de flesta figurer har blivit dyrare.

Fakta
Corgi ICON James Bond Figurer.
Det gjordes 19 st olika figurer + 2 st exklusiva.
Dessa lanserade 1998 och är i skala 1:24 & ca 8 cm höga.
Samtliga figurer är handmålade.

Just denna figuren (Mary Goodnight) är nummer F04061 och jag är nu som sagt uppe i totalt 8 av dessa underbara samlarfigurer. Jag har sedan tidigare gjort klart en inlägg med en sammanfattning av Corgi ICON som jag kommer uppdatera med info om denna nya figur när tillfälle ges.

Text: Egen
Bild: Egen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar