lördag 21 februari 2015

Goldfinger - Blu-Ray (Steelbook)

Den andra julklappen jag köpte till mig själv är denna underbara Steelbook Blu-Ray-utgåva av Goldfinger. Den släpptes av 20th Century Fox Home Entertainment med anledning av filmens 50-årsjubileum. Utgåvan kallas GOLDFINGER Limited Edition SteelBook Blu-ray", och släpps i en begränsad upplaga. Vet dock ej hur begränsad. Jag köpte min ganska snart efter releasen för att vara säker på att få ett exemplar, men märker att det fortfarande går att beställa... :)

"Från öppningsscenen med en bomb utanför en ångande nattklubb till en sista minuten flykt från presidentens personliga jet är James Bonds tredje filmäventyr en spännande och pulshöjande resa. Sean Connery återvänder som agent 007 och möter en maniskt skurk inställd på att förstöra allt guld i Fort Knox - och utplåna världsekonomin! Goldfinger är den bästa av alla Bond!" - Roger Ebert, Chicago Sun-Times

Inköpt
Jag köpte denna Blu-Ray på Amazon, vid samma tillfälle som jag köpte dokumentären Everything or Nothing. Jag betalade 240 kr plus typ 60 kr i frakt, så totalt betalade jag 300 kr för den. Priset tycker jag är helt OK. Som referens kan jag berätta att den just nu finns till salu på den officiella sidan 007.com och där kostar den 325 kr plus frakt. Så mitt pris får som sagt kallas OK.

Korta fakta:
Omslag: Steelbook
Ljud: Dolby Digital
Antal skivor: 1
Studio: 20th Century Fox Home Entertainment
Releasedatum: 22 September 2014
Speltid: 105 minuter
Regissör: Guy Hamilton
Biopremiär: 1964
Skådespelare: Austin Willis, Bernard Lee, Bill Nagy, Burt Kwouk, Cec Linder, Desmond Llewelyn, Gert Fröbe, Harold Sakata, Honor Blackman, Jason Fricchione, Lois Maxwell, Margaret Nolan, Martin Benson, Sean Connery, Shirley Eaton och Tania Mallet


Text: Egen samt FSWL
Bild: Egen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar