torsdag 19 februari 2015

Everything or Nothing (DVD)

Äntligen har jag tid att göra ett nytt inlägg! Vet att jag beklagat mig över tidsbrist förut, men nu den senaste månaden har det varit extremt dåligt med uppdateringar. Men när är det dags att visa upp ännu en av mina julklappar. Denna gång handlar det om en julklapp jag gav till mig själv, nämligen DVD dokumentären Everything or Nothing.

Jag såg dokumentären på Netflix (USA) för några månader sedan och gillade den. Men precis som vissa recensenter så hade jag kanske hoppats på mer. De går ju igenom hela serien, men i ärlighetens namn så hade filmen kunnat vara 4 gånger så lång och ändå inte hunnit visa allt. Men när jag ändå i december bestämde mig för att ge mig själv lite roliga julklappar, så passade jag även på att beställa med denna. Övriga egna julklappar kommer att visas upp här framöver och nån är det redan gjort inlägg om.

Jag köpte filmen på Amazon nu i december 2014, och betalade £8.67 vilket översatt i svenska pengar blir 110 kr. Frakten var inte så farlig och eftersom jag beställde fler saker (2 st totalt) så blev den, om vi räknar enbart på detta objekt, knappa 65 kr. Så totalt pris för varna ink frakt blev 175 kr.
 
Filmens undertitel är "The Untold Story of 007". Den hade premiär den 5 oktober 2012, vilket är samma dag som 50-årsjubileet av Dr. No (1962). Filmen är 93 minuter lång (kort) och den släpptes av 20th Century Fox Home Entertainment.

Lite snabba fakta:
Regissör: Stevan Riley
Format: PAL
Språk: Engelska
Region: Region 2
Antal skivor: 1
Klassificering: PG-12
Releasedatum DVD: 28 januari 2013


Text: Egen samt FSWL
Bild: Egen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar