torsdag 28 augusti 2014

Pussel - Arrow Games Ltd (2/4)

Nu kommer ytterligare ett inlägg i min serie om dessa underbara pussel. Jag har här nedan listat de övriga två jag har i serien och som ni märker så saknar jag det sista pusslet i serien, det som har nummer fyra på sig. Om jag inte är helt ute och cyklar så har det pusslet motiv från filmen Agent 007 ser rött (From Russia With Love). Vi får väl se om jag stöter på detta pussel framöver!

Denna pusselserie om totalt 4 st pussel är som sagt gjord i England av Arrow Games Ltd. Just detta pussel som inlägget handlar om är nr 2 i serien. Motivet är hämtat från filmen Thunderball (Åskbollen) och föreställer den berömda undervattensscenen i filmen. Jag älskar detta motivet och har redan två små tavlor hemma med samma motiv! :)

Pusslet har 375 bitar och lådan är i ganska dåligt skick. Två av kanterna på locket är sönder. Jag köpte detta pussel på blocket nu i våras (april 2014). Jag köpte det i ett paket, vilket gör att det inte går att räkna ut priset för just detta pussel. Och som jag skrev i det förra inlägget så ingick det två små Thunderball-pussel samt ett stort Thunderball-pussel i paketet. Så om vi skall dela upp siffrorna så kan vi kanske leka med tanken att detta pussel kostade 250 kr.

Text: Egen
Bild: Egen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar