lördag 27 september 2014

007 Legends till Xbox 360 (tv-spel)

Som jag skrev i ett tidigare inlägg i början av augusti, så köpte jag ju ett xbox 360 i våras. Till den konsolen så följde det även med 2 st Bond-spel. Nu har jag även köpt det tredje spelet. Fast om man skall räkna spelen efter releasdatum så blir detta det 4e och sista Bond-spelet till Xbox 360. 

Spelet jag talar om är alltså 007 Legends
Du spelar Bond i förstapersonsperspektiv och det är Daniel Craigs Bond du styr, i varje fall utseendemässigt. Du får uppdrag och ytterligare information som kan behövas av M, och flera av de andra personerna du träffar på kommer du att känna igen om du sett filmerna. Igenkänningsfaktorn ska inte underskattas, för även om de blandar och ger friskt från sex stycken olika Bond-filmer är det i grunden ett Bondskt äventyr du ger dig ut på. Du är agenten som nästan är en superhjälte, och det är faktiskt ganska roligt att ta sig an klassiska skurkar som Blofeldt och Goldfinger. Redan från början är du en bra agent, en farlig agent värd att frukta.

Nu råkar spel-Bond bara ha Craigs utseende och fått sin röst av en lirare vid namn Timothy Watson, men en närmast fascinerande mängd av karaktärerna ser inte bara ut som sina filmiska förlagor utan har även deras röster vilket ger en väldigt hög igenkänningsfaktor. M är verkligen Judi Dench både till utseende och röst. Samma sak med Hugo Drax (Michael Lonsdale), Moneypenny (Naomie Harris), Gustav Graves (Toby Stephens) med flera.

Handlingen i spelet är som sagt ett hopkok av Goldfinger, On Her Majesty's Secret Service, Moonraker, Licence to Kill, Die Another Day och Skyfall. Om du känner till Bonds historia upptäcker du en tanke bakomfilmvalet - det är en film med var och en av de skådespelarna som har gestaltat agent 007 genom åren!

Inköpt
Jag ropade hem spelet som en Tradera auktion i slutet avaugusti i år 2014 och jag betalade 60 kr för spelet, plus 28 för frakt. Det hade säkert gått och få spelet lite billigare någon annan stans, men totalt 88 kr för spelet måste ändå räknas som godkänt får jag nog säga.


Text: Egen samt CDON.com
Bild: Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar