onsdag 8 juli 2015

Filmaffisch - Man lever bara två gånger

Eftersom en ensam filmaffisch i trappen hade sett lite futtig tut så var den första tvungen att få lite sällskap. Och vad passar då bättre än den svenska affisch jag tycker är den aldra snyggaste av dem alla?! Detta är en av de tre svenska affischer som släpptes till YOLT eller som den heter på svenska, Man lever bara två gånger. All tre motiven är snygga men denna är den enda jag har råd med. De övriga två finns bara i sisådär 3 exemplar i hela landet. Så då förstår ni att prislapparna är därefter. Även denna poster är i den klassiska storleken 70x100cm och i godkänt skick.

Affischen har samma goa känsla som originalet. Pappret känns som en gammal hederlig filmaffisch, vilket var viktigt för mig. Den är som jag förstår det tryckt 1974, kanske nått år tidigare?

Jag köpte den via Anders Frejdh på From Sweden With Love i mars 2015 och betalade 1350 kr totalt för den, inklusive rekommenderad frakt i papprör. Men den kom från Nordicposters.

Måste säga att den gör sig väldigt bra bredvid den andra i trappan!

Text: Egen
Bild: Egen (mobilbild)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar