söndag 9 mars 2014

Corgi ICON - Christopher Lee som Francisco Scaramanga

Har ett tag sneglat på dessa otroligt vackra figurer och köpte nu i veckan min första! Det är Christopher Lee som Francisco Scaramanga, karaktären självklart hämtad från filmen "Mannen med den gyllene pistolen" från 1974. Förhoppningsvis kan min samling kompletteras med fler figurer inom kort.

Figuren kom i sin originalbox med original embalage. Enligt säljaren har den aldrig ens varit uppackad ur kartongen. Men så kan vi ju inte ha det! ;) Självklart måste denna beskådas i vitrinskåpet!

Jag köpte min på Tradera för 99 kr (ett fynd om du frågar mig).
Riktpriset på nätet varierar kraftigt men verkar ligga på mellan 250 kr/st och 800 kr/st

Fakta:
Corgi ICON James Bond Figurer.
Det gjordes 19 st olika figurer + 2 st exklusiva. 
Dessa lanserade 1998 och är i skala 1:24 & ca 8 cm höga.
Samtliga figurer är handmålade.

Just denna figuren är nummer F04051.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar