måndag 10 mars 2014

James Bond Car Collection #017 Sunbeam Alpine

Har länge funderat på om jag skall utöka min samling med alla bilarna från The James Bond Car Collection (Diecast model 1:43). Och nu gjorde jag slag i saken och köpte den första modellen till min nya del av samlingen. Jag valde den lite anspråkslösa modellen av bilen Sunbeam Alpine som är James Bonds första bil, från den första filmen Dr. No från 1962. Bilen är enligt mig störtskön! :)

Jag köpte den på Tradera för 135 kr.
Riktpriset på nätet ligger mellan 145 kr och 200 kr.

Info:
Nummer: 17
Bil: Sunbeam Alpine
Film: Dr. No
Scen: "Jamaican dirt mountain road chase with LaSalle hearse."

Fakta:
I november 2006 började G E Fabbri (numera en del av Eaglemoss Collections) ut en ny 007 tidskrift, The James Bond Car Collection, officiellt godkänd av Eon Productions. 134 nummer har publicerats hittills.
• Perfekt reproducerade modeller i skala 1:43
• Varje modell placerad i en filmscen i 3D
• Bond-prylar gjutna av metall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar