lördag 17 januari 2015

LEGO

I samband med nyårshelgen så gav jag min äldsta son som är 4,5 år gammal sitt första LEGO. Han har haft andra större byggsatser tidigare, men inget gammalt hederligt LEGO, eller "små-lego" som han kallar det själv! :) I samband med att vi byggde ihop delarna så mindes jag tillbaka till mig egen barndom och blev påmind om hur mycket jag älskade att bygga LEGO när jag var liten.

Och jag måste bara visa ett par bilder som jag hittade på nätet för nått år sedan. Måste erkänna att de är helt underbara! Jag hade köpt dem alla om de hade direkt, om de nu hade funnits på riktigt. För det är ju så att dessa är skapade som "fan art" av en kille i USA som heter Jeff Chapman (länk till hans arbete finns längst ner på inlägget). De är alltså inte producerade av LEGO, tyvärr! För de ser ju helt underbara ut, eller hur?! I LOVE THEM!

Det är totalt 5 st bilder och då jag tycker om motiven så väljer jag att visa upp dem ganska stora. 






Och när vi ändå är inne på kombinationen LEGO & James Bond så måste jag ju också nämna alla coola "stop motion" filmer på YouTube. Det är bara att söka så kommer ni hitta mängder. Här är ett litet gött smakprov:



Text: Egen
Bilder: Jeff Chapman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar