tisdag 13 januari 2015

Roger Moore - Den Siste Gentlemannen, Minnen Från Hollywood

Den andra julklappen jag tänker skriva om är en jag fick av min fru. Och denna är en av de två som jag värdesätter högst. Inte på grund av värdet i pengar räknat, utan för att jag blev otroligt glad över gåvan. Och dessutom så har jag redan börjat läsa den och kan meddela att den är extremt rolig och lättläst! Men som jag har förstått det så är Moores första bok ännu bättre, så jag längtar efter att läsa den med.

Min  bok
Detta är den tredje boken av Sir Roger Moore på senare år (efter Mitt namn är Roger Moore utgiven 2009 och Bond om Bond utgiven 2012), ges ut i Sverige av Bokförlaget NoNa. Priset för boken är ju som jag skrev i inlägget innan, lite svårt att veta då jag fick den i present. Men på lite olika Webbshops så ligger det på ca 170 kr. Min bok är inbunden och på 237 sidor. Och som titeln på boken avslöjar så är detta den svenska översättningen.  

Fakta:
Författare: Moore Roger
Titel: Den Siste Gentlemannen - Minnen Från Hollywood
Releasedatum: 2014-10-28
ISBN: 9198100174
Mått: 160x234x24 mm
Förlag: Bokförlaget NoNa
Vikt: 581 gram
Utgåva: 1

Synopsis
I den här underhållande samlingen sanna anekdoter lyfter Roger Moore på locket till filmindustrin. Den siste gentlemannen innehåller otroliga historier om stjärnor och filmmakare som Tony Curtis, Lana Turner, Michael Caine, Joan Collins, David Niven, Bette Davis, Frank Sinatra, Gregory Peck, John Mills, Peter Sellers, Michael Winner, Cubby Broccoli och många fler.

Under en karriär som spänner över sju decennier har Roger Moore befunnit sig i filmvärldens absoluta centrum. Han har spelat huvudrollen i teveserier och filmer som har gjort honom berömd i hela världen, men han är också en upptågsmakare och historieberättare av stora mått han har dessutom rykte om sig att vara en riktig gentleman.


Text: Egen, Ginza, FSWL
Bild 1: Egen
Bild 2: Eget kollage, bilder från Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar