tisdag 20 maj 2014

#anglofil

Bloggen är som sagt inte enbart till för att lista artiklarna i min Bondsamling, utan den finns till för att jag skall ha en plats att samla alla mina tankar och ideer om James Bond och allt relaterat till vår engelske MI6-agent.

Inredning
Jag var idag och handlade kläder till familjen i ett större varuhus några mil från oss. När vi nästan var klara med all shopping så såg jag något lite längre bort längs väggen. Något jag som en "anglofil lite" helt enkelt inte kunde låta bli! Kuddar med motivet Union Jack! 

De såldes i 3 olika storlekar och den mellersta passade mig perfekt. Nu är de lagda på vår sittbänk i köket, under den stora klockan. De passar perfekt om du frågar mig! 

Anglofil – Wikipedia
Anglofil är en person som inte är engelsk, men har ett stort intresse för den engelska kulturen - till exempel språk och dialekter, idrott, musik, film, mat, kläder eller andra kulturyttringar.

Vissa amerikanska anglofiler föredrar att stava ord på brittiskt vis, till exempel det engelska ordet för färg color (amerikansk engelska) som colour (brittisk engelska).

Text: Egen
Bild 1: Egen
Bild 2: Google
Collage: Eget


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar