onsdag 22 april 2015

Car Collection #014 Aston Martin V8 Vantage

Efter besöket på Nostalgimässan så utökades som sagt samlingen med några nya bilar, byggda som underbara små diorama, från serien "James Bond Car Collection" (skala 1:43). Denna gång handlar det också om en bil från en av mina favoritfilmer, nämligen bilen Aston Martin V8 Vantage från filmen "The Living Daylights" (Iskallt Uppdrag på svenska). Filmen utkom som bekant 1987 och det var den första med Timothy Dalton i huvudrollen som vår kära agent 007 och den 15:e filmen i den officiella James Bond-serien. 

Inköpt
Den köptes som sagt av mig på Nostalgimässan och jag betalade 107 kr. Priserna på nätet ligger som standard på mellan 125 kr och och 180 kr plus frakt. Men jag har även sett bilar gå för så lite som 75 kr och ända upp till 250. Så priserna varierar stort. Men mitt pris på 107 kr är bra, med tanke på att jag slipper frakten som normalt ligger på 55 kr för en bil. Så allt under 120 kr per bil tycker jag är OK när man köper den på till exempel en mässa. 

Info
Nummer i serien: 14
Bil: Aston Martin V8 Vantage
Film: The Living Daylights
Scen: "Ice lake. Ski out-riggers and Q-branch weapons; eluding the Soviet military and the Police in the Lada 1500s."


Bild: Egen
Text: Egen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar