tisdag 14 april 2015

Corgi ICON - Miss Moneypenny

En av de 3 säljare jag köpte saker av på Nostalgimässan var samma kille som jag köpte figurer av även i höstas. Och då dessa figurer är ett av mina fokusområden just nu inom mitt samlande, så valde jag att köpa 2 figurer av honom. Jag tycker fortfarande att dessa figurer är ganska sköna. Har redan gjort ett separat inlägg om den första figuren och här kommer det ett om den andra figuren jag köpte av honom.

Den gång handlar det om den härliga Miss Moneypenny. Hon blir den 16:e figuren i min samling och som jag skrev sist så har det fyllts på en del under de senaste månaderna och inlägg om dessa kommer när jag hittar tiden för det. Figuren kom i sin originalbox och den var även inpackad i sitt original emballage i form av skumgummi.

Inköpt
Köpte den som sagt på Nostalgimässan och jag betalade enbart 450 kr för figuren. Som jag sagt många gånger förut så kostar figurerna i regel mellan 200 kr och 800 kr. Men på senare tid tycker jag att jag har märkt av en ökning i värde och har därför varit beredd på att öka snittpriset lite. Då räknar jag självklart inte med de två "vita" figurerna då deras prislappar är en historia i sig. Dessutom så är det svårt att få någon figur för under 250 kr just nu. Men om vi ser till den jag köpte (Miss Moneypenny) så låg det gamla riktpriset på mellan 720 kr och 1200 kr. Men ser man till de senaste försäljningarna på Ebay så har figuren (under detta året) sålts för £54 samt £78. Översatt i svenska pengar blir det försäljningar på 700 kr samt 1015 kr. Så prisbilden på denna figur känns stabil. Priset verkar inte ha rört sig varken upp eller ner senaste året. Om vi säger att snittpriset då blir 850 kr och väger in att jag betalade enbart 450 kr för min, så blir man ju ganska glad!

Fakta
Corgi ICON James Bond Figurer.
Det gjordes 19 st olika figurer + 2 st exklusiva.
Dessa lanserade 1998 och är i skala 1:24 & ca 8 cm höga.
Samtliga figurer är handmålade.

Just denna figuren (Moneypenny) är nummer F04201 och jag är nu som sagt uppe i totalt 16 av dessa underbara samlarfigurer nu. Jag har sedan tidigare gjort klart en inlägg med en sammanfattning av Corgi ICON som jag kommer uppdatera med info om de nya figurerna när tillfälle ges.


Text: Egen
Bild: Egen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar