söndag 12 april 2015

Car Collection #078 Mercedes-Benz 220S

Efter besöket på Nostalgimässan så utökades som sagt samlingen med några nya bilar, byggda som underbara små diorama, från serien "James Bond Car Collection" (skala 1:43). Denna gång handlar det om en av bilarna från vad som nog måste beskrivas som min favorit, om man nu får lov att ha en sådan. För jag brukar alltid säga att jag inte har favoriter, utan att jag gillar fenomenet James Bond, som helhet. Men det är klart, man kan ju tycka mer eller mindre bra om saker. Jag pratar alltså om filmen "I hennes majestäts hemliga tjänst" (originaltitel: On Her Majesty's Secret Service). Filmen utkom som bekant 1969 och det är den sjätte James Bond-filmen, och den enda med George Lazenby i huvudrollen. Och denna gång är det "skurkarnas" bil som porträtteras. Det är en Mercedes-Benz 220S.

Den köptes som sagt av mig på Nostalgimässan och jag betalade 107 kr.
 Priserna på nätet ligger som standard på mellan 125 kr och och 200 kr plus frakt.

Info
Nummer: 78
Bil: Mercedes-Benz 220S
Film: On Her Majesty's Secret Service
Scen: "As Irma Bunt and her henchman hunt Bond down in the Mercury Cougar"


Bild: Egen
Text: Egen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar