fredag 10 april 2015

MI6 Confidential

Mitt intresse för James Bond-tidningar har nog alltid funnits där skulle jag tro. Men för en sån som mig, som gillar den tryckta tidningen att bläddra i, så är dessa tider ganska dystra, för allt mer publicering sker på internet. Jag kommer ihåg förr i tiden när det egentligen enda källan till information var "BOX 007", de där mittensidorna i serietidningen Agent 007 som lästes febrilt under tidigt 90-tal! Haha! 

Men det finns publikationer som går emot strömmen och dessa skall premieras ordentligt tycket jag. Som ett led i min strävan efter bra och fina tidningar att både läsa och äga så har jag valt att börja prenumerera på MI6 Confidential. Detta är ett så kallat "Fanzine" eller Fan magazine, vilket innebär att tidningen inte är officiellt utgiven utan att den görs av personer som brinner för ämnet Bond. Tidningen startade 2007 och för att citera skaparna själva: "MI6 Confidential is the full-colour part works magazine celebrating the world of James Bond 007 on screen and in print. Each issue is packed with rarely seen photography, fascinating features and exclusive interviews with the biggest names from in front and behind the cameras."

Jag gjorde min inbetalning i förväg i slutet av december och satt sedan och väntade med spänning på att min "2015 season preorder package" skulle registreras. Som bekräftelse på att min prenumeration blivit registrerad så skickades det hem ett vykort till mig. Ett vykort med underbar artwork i andan an Thunderball som du ser här uppe till höger. I mitt "preorder package" så ingick:

- Få tidningen levererad i brevlådan under 2015 (#29, #30, #31, #32 & #33)
- Betala för 4 nummer men få alla 5
- Få "priority shipping" vilket ger express-leverans för all nummer så fort de släpps
- Garanterad en kopia av tidningen, då lösnummer ofta säljer slut

Nu väntar mycket spännande läsning framöver! Tänkte också slänga med lite länkar om nu någon mer än jag (mot all förmodan) skulle läsa denna blogg. Vi börjat med länken till hemsidan för MI6 Confidential. Men tänkte även länka till deras hemsida MI6 HQ där jag ofta läser artiklar samt hämtar fakta.


Bild: MI6-HQ
Text: Egen samt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar