torsdag 14 maj 2015

På min önskelista - GoldenEye flipperspel

Tänkte passa på att skriva ett inlägg om ett av de objekt som skulle vara kul att äga. Men skall direkt poängtera att det är ett önsketänkande, för det finns varken plats eller pengar för den! :) Det handlar om flipperspelet GoldenEye! Visst vore det härligt att ha ett i vardagsrummet! Men det är klart, vart skulle det få plats?

Jag har två gånger sett detta underbara flipper på Blocket. Första gången var 2009 och det såldes då för 10.000 kr av en Taxifirma i Enskede/Årsta (Stockholm). Tro nu inte att jag kommer ihåg detta utantill bara sådär! Nej, jag kommer ihåg detta tack vare att jag tog två skärmdumpar! :)

Andra gången jag såg detta sköna flipperspel på Blocket var nu bara för någon månad sedan. Jag tog tyvärr ingen skärmdump men jag mins att det såldes för 15.000 kr.

På Segas reklamfolder för GoldenEye flipperspelet står att läsa: "Be warned: after playing this game you may develop an uncanny desire for a Brioni tuxedo and a martini... shaken not stirred."

Lite fakta:
Tillverkare: Sega Pinball
Release: Mars 1996
System: Sega WhiteStar
Designer: Ward Pemberton
Programmerare: John Carpenter, Neil Falconer & Orin Day
Artwork: Paul Faris
Mechanics: Rob Hurtado
Music and Sounds: Brian Schmidt
Produktionsantal: 2.200 enheter
Dimensions: 28" W x 56" D x 77" H
Weight: 250 lbs.

Gameplay
There are 5 modes which can be started at the Mode Start Lane. You cannot start one mode while in another. In non-mode single ball play, the bumpers cycle the currently lit mode. 10M is automatically added to your Mode Total, displayed after the mode ends (with the exception of Xenia Extra Ball).

Complete the following scenes:
- Xenia Extra Ball
- Satellite Hurryup
- Nerve Gas Plant
- Train/Tank Multiball
- Send Spike

Once all modes are completed, the Start Mode saucer will light for a wizard mode by completing the 007 Top Lanes, finishing Shootout, successfully completing Q's Pen, and spelling "GOLDENEYE".


Text: Egen samt Wiki
Bild 1: ThePinballCompany
Bild 2: Google
Bild 3: Google
Video: YouTube



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar