söndag 10 maj 2015

Seriesam's Guide

I samband med att jag köpte serietidningar av Seriesam i november, så blev jag erbjuden att lägga till deras värderings guide. Jag äger en äldre version av guiden men tyckte det var på tiden att jag skaffade mig en ny uppdaterad version.

Inköpt
Köpte guiden av Seriesam via mail och betalade 129 kr för den.

Info
Senaste katalogen Alla serier i Sverige 1907-2011 listar fakta och samlarvärde på alla serietidningar, album och pockets som kommit ut i Sverige 1907-2010. Den är helt omarbetad med 1000-tals nya fakta och priser sedan förra guiden. Boken som ges ut tillsammans med Alvglans bygger på 150.000 olika serieförsäljningar de senaste fem åren. Som bonus ingår 1200 omslag i färg till alla svenska superhjälteserier 1949-72, ett gigantiskt korsreferensindex, topplistan med de 50 dyraste serietidningarna, och en lathund med bilder hur man skickgraderar serier. Läs också de långa artiklarna Historien om Super-Man och 15 år med Alvglans Seriekatalog.

Guiden är den enda med över 35.000 slutpriser från tradera.se. Totalt 336 sidor, trådbunden, 55.212 prisuppgifter, 2.695 serietitlar från Absolut Bitch till Öronälskaren. Normalpriset är 198 kronor. Specialversionen med hårda pärmar (låg upplaga) kostar 248 kronor.


Text: Egen & Seriesam
Bild: Egen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar