måndag 4 maj 2015

SPECTRE - Teaser trailer

Jag tog ett beslut redan för ett år sedan. Ett beslut som gick ut på att medvetet undvika så mycket som möjligt av fakta , spoilers och skvaller om den nya filmen, som jag på den tiden inte ens visste namnet på. Men när namnet officiellt meddelades på presskonferensen den 4 december så tittade jag på den och fick rysningar. Från början var jag kritiskt inställd till att plocka upp den gamla SPECTRE-tråden igen, alltså för länge sedan när det skvallrades om att SPECTRE skulle vara en del i nya filmen. Men när skådespelarna presenterades så blev jag omvänd. Speciellt för att jag verkligen gillar Christoph Waltz.

Men utöver presskonferensen så tittade jag på den "teaser trailer" som släpptes i slutet av mars. Jag har tittat på den sisådär 10 gånger skulle jag tro. Jag har valt att inte analysera den och jag har valt att inte läsa bloggar som analyserar den. När det dyker upp något på tex Facebook så skrollar jag förbi det så fort jag kan.

Trailern väcker hopp inom mig. Det känns som en fortsättning på Skyfall i många avseenden. Gillar filmens foto. Hoyte Van Hoytema som tog över ansvaret för fotot efter Roger Deakins, som gjorde Skyfall, verkar ha tagit vid där Deakins slutade och fortsatt i samma anda. Detta glädjer mig, då Skyfall troligtvis är den Bondfilm genom alla tider med bäst foto.

Slut på analysen! ;)
Njut av filmens teaser trailer här nedanför.
Mycket nöje!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar