tisdag 28 oktober 2014

Corgi ICON - Bond

Fick mersmak efter mitt senaste inköp av en Corgi ICON figur och beställde i förra veckan en ny. Samlingen börjar ta sig då jag nu har totalt sex stycken figurer. Denna gång utökade jag min samling av ICON-fugurer med självaste Bond! Karaktären James Bond är denna gång hämtad från filmen The World Is Not Enough från 1999. Rollen som James Bond görs denna gång av Pierce Brosnan.

Figuren kom i sin originalbox med originalemballage. Kvalitén är faktiskt riktigt fin både på figuren och på förpackningen. Figuren ser inte ut att ha en enda skråma, den är i toppskick. Kartongen är i extremt bra skick även den.

Inköpt
Jag fick blodad tand förra gången jag handlade en Corgi ICON-figur på eBay, så jag prövade lyckan en gång till den vägen. Resultatet denna gång var till och med ännu bättre än den förra gången. Figuren var packad extremt väl och trots att kartongen den kom i var lite tilltryckt så gjorde det ingenting. Figuren var så pass väl emballerad att den inte fick en skråma. Jag betalade denna gång 128 kr för figuren samt 58 kr i frakt, vilket gör att totalsumman för objektet blir 186 kr. Ett mycket bra pris måste jag säga, med tanke på att figuren skickades från England! Dessutom så ligger riktpriset på nätet mellan 200 kr och 800 kr per styck.

Fakta
Corgi ICON James Bond Figurer.
Det gjordes 19 st olika figurer + 2 st exklusiva.
Dessa lanserade 1998 och är i skala 1:24 & ca 8 cm höga.
Samtliga figurer är handmålade.

Just denna figuren (Bond) är nummer F04121 och jag är nu uppe i totalt 6 av dessa underbara samlarfigurer. Jag har gjort klart en inlägg med en sammanfattning av Corgi ICON som jag kommer publicera så fort jag redigerat texten lite samt lagt in bilder.


Text: Egen
Bild: Egen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar