torsdag 16 oktober 2014

Corgi ICON - Drax

Har precis utökat min samling av James Bond figurer igen! Denna gång blev det figuren av Bondskurken Drax. Karaktären Hugo Drax är hämtad från filmen Moonraker från 1979, som i bokform hette Attentat i Sverige. Rollen som Hugo Drax görs av Michael Lonsdale.

Figuren kom i sin originalbox med originalemballage och dessutom så fick jag med en liten broschyr över alla de figurer som släpptes i denna serie. En glad liten överraskning. Kvaliten är faktikst riktigt fin både på figuren och på förpackningen. Figuren ser inte ut att ha en enda skråma, den är i toppskick. Kartongen är i mkt bra skick även den, med enbart mindre slitage i kanterna.

Jag handlade faktiskt denna gång på eBay och betalade enbart 165 kr. Ett väldigt bra pris måste jag säga, med tanke på att det ingick frakt från England i den summan! Dessutom så ligger riktpriset på nätet mellan 200 kr och 800 kr per styck.

Fakta:
Corgi ICON James Bond Figurer.
Det gjordes 19 st olika figurer + 2 st exklusiva.
Dessa lanserade 1998 och är i skala 1:24 & ca 8 cm höga.
Samtliga figurer är handmålade.

Just denna figuren (Drax) är nummer F04171.
Jag är nu uppe i totalt 5 av dessa underbara samlarfigurer.
Jag kommer innom kort om allt vill väl, göra en sammanställning.


Text: Egen.
Bild: Egen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar