tisdag 7 oktober 2014

Corgi ICON - Oddjob

Som jag nämnde i det förra inlägget så köpte jag ju två stycken nya Corgi Icon figurer på Nostalgimässan som gick av stapeln nu i helgen den 5/10. Detta var en dubblering av mina figurer, för jag hade bara två stycken innan.

Första nya figuren är käraktären och hantlangaren Oddjob som spelades av Toshiyuki "Harold" Sakata i filemn Goldfinger från 1964. Figuren kom i sin originalbox och dessutom med originalemballage. Figuren har jättefint skick, inget att anmärka på alls. Kartongen däremot har en del mindre slitage. Lite nötta kanter mm, inget värre.

Jag köpte den som sagt på Nostalgimässan och betalde 250 kr för den. Riktpriset på nätet varierar kraftigt men verkar ligga på mellan 250 kr/st och 800 kr/st.

Fakta:
Corgi ICON James Bond Figurer.
Det gjordes 19 st olika figurer + 2 st exklusiva.
Dessa lanserade 1998 och är i skala 1:24 & ca 8 cm höga.
Samtliga figurer är handmålade.

Just denna figuren (Oddjob) är nummer F04151.


Text: Egen
Bild: eBay

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar