onsdag 1 oktober 2014

Moto 360 - Secret Agent Watchface

Surfade runt lite på Instagram i går kväll och när jag skrollade ner i fältet av sökresultat på #JamesBond så såg jag en bild på denna klocka! Mitt hjärta hoppade till och helt plötsligt kom jag på mig själv med att sitta och le för mig själv! :) Alla Bond-fantaster känner förstås igen utformningen på klockans display. Det handlar ju så klart om grafiken från TV-spelet GoldenEye till konsolen Nintendo 64!

Efter lite Googlande fick jag fram lite mer info och som jag förstår det så är detta en så kallad SmartWatch. Detta innebär att man tex kan ändra utseendet på klockans display, ungefär som att du på din mobil kan ändra tema för färger, text och utseende i allmänhet eller helt enkelt lägga in en annan bakgrundsbild.

Så vitt jag kan läsa mig till så är det helt enkelt ett Android opperativsystem i klockan, precis som det är Android i min HTC mobil! Klockan i sig verkar vara en modell från företaget Motorola som de kallar Moto 360.

Detta är Motorolas första klocka i denna nya generation av SmartWatches. Än så länge verkar den bara finnas med ett mjukare gummi/plast armband. Men som jag tolkar det så kommer Motorola nu i höst eller i vinter även att släppa klockarmband i metall. Och när de gör detta så kan du verkligen se ut som vår älskade agent 007! Se bara på bilden här nedan till höger, som visar en skärmdump på hur klockan såg ut i Nintendo 64 spelet GoldenEye!

Sugen på att köpa?  ;)

Pris
Om du vill köpa klockan å kostar den idag 249,99 dollar, vilket blir 1799 svenska kronor om vi räknar med dagens växlingskurs på 7,2.

Länkar
• Google Play - GoldenEye "appen" till din klocka
• Info om GoldenEye "appen"
• Info om klockan Motot 360
• Info om klockan Moto 360
• Motorolas hemsida
• YouTube review

Text: Egen
Bild 1: Cnet
Bild 2: Nintendo/Rareware



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar