onsdag 15 oktober 2014

Drinkar - Klassisk 007 Martini

Måste erkänna att jag aldrig har smakat på den mest klassiska av James Bonds drinkar. Jag pratar så klart om en Vodka Martini. Men hur som haver så gav jag mig ut på internet och tänkte leta reda på ett drinkrecept, det vill säga jag försökte hitta vad som ingår i de olika drinkarna och hur man gör för att blanda dem.

Ganska snart märkte jag att det finns väldigt många varianter av samma drink. Men här kommer en liten lista över några av dem. Mycket nöje!


Drinkrecept 1
4 cl smirnoff vodka
en skvätt dry vermouth

Tillagning
• Skaka väl tillsammans med is
• Häll upp i ett kylt martiniglas.
• Garnera med en tunn skiva citronskal.


Drinkrecept 2
6 cl vodka
1 cl torr vermouth
grön oliv

Tillagning
• Skaka vodka och vermouth tillsammans med is i en shaker.
• Sila över i ett cocktailglas.
• Dekorera med en grön oliv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar