tisdag 24 juni 2014

James Bond Agent 007 - Årgång 1984

Serietidningen om vår älskade MI6-agent utkom, som jag tidigare berättat under åren 1965 till 1996. Och förutom vissa seriealbum så har jag aldrig hittat mer memorbilia i serieform på svenska. Men jag blev både förvånad och glad när jag för några år sedan hittade en inbunden utgåva av Agent 007, med hela 1984 års utkomna serietidningar. Den är inbunden i fint rött omslag och innehåller alla de 8 nummer som utkom det året.

Inköpt
Jag köpte boken på tradera i augusti 2009 och jag betalade enbart 60 kr för den. Fruktansvärt billigt tycker jag! Har sedan dess aldrig sett den igen, så jag skulle tippa att den är extremt ovanlig.

Trivia
Jag bad säljaren ge mig lite bakgrundsinformation om detta exemplar, dett är hans ord: "Denna bok köpte jag av Anders Ögren (Tranås), för många år sedan. Anders var en av de största inom serie marknaden (affär i Malmö, Things), men han har lagt av med detta nu. I alla fall så köpte Anders tidningar direkt av förlaget på den tiden och denna inbundna årgång kom därifrån."

Bild: Egen
Text: Egen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar