tisdag 10 juni 2014

Tom Ford Marko FT0144

Äntligen har jag köpt dem! 
Jag har i flera månader nu funderat på om det inte börjar bli dags att köpa ett par nya solglasögon. Min solglasögonhistoria kan sammanfattas med att jag brukar köpa ett par vanliga enkla solglasögon, för en hundring eller två, för att sedan använda dem under en sommar och sedan lägga undan dem, för att nästa sommar återigen köpa ett nytt par och så vidare. Men denna gång hade jag tänkt köpa ett par solglasögon med lite högre kvalitet. Och självklart så har jag då spanat in de glasögon som Daniel Craig har på sig i Skyfall, nämligen ett par Tom Ford-glasögon av modellen Marko, med tilläggsbetäckningen FT0144.

Inköpt
Jag har pratat med olika optiker på orten där jag bor men tyvärr hade ingen denna modell i lager. Den ena firman hade själva märket Tom Ford, men inte den modellen jag vill ha. Så då satte jag mig vid datorn och letade runt lite efter en bra och billig webbshop. Valde till slut att använda mig av Smartbuyglasses.se och de kostade mig 1706 kr. Ett bra pris, det ligger i den storleksordningen på nätet. Priserna i Svenska butiken verkar ligga runt 3000 kr. Min svåger har handlat på SBG tidigare och han blev nöjd, så nu hoppas vi på snabb leverans!

Info
I Skyfall matchar Bond skräddarsydda kostymer från Tom Ford till solglasögonen Tom Ford Marko. Pilotsolglasögonen är djärvt sofistikerade och handtillverkade i Italien. Matcha din stil med Tom Ford Marko i färgen 18V – det vill säga modellen med silverbåge och blå glas. Om du inte tror att de skulle passa dig kan du välja mellan tre andra färgalternativ. Du kan bland annat välja en båge i bästsäljande stålgrått eller guld. Solglasögonen är också dekorerade med Tom Fords diskreta logo på en liten metallplatta vid skalmsluten. Du får också 100% skydd mot skadligt UV-ljus. När Skyfall hade premiär i oktober 2012 var efterfrågan så pass hög att solglasögonen på lager tog slut redan samma dag!

Text: Egen
Bild: Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar